Brev:
Fra smagsprøver til mere mad
14. oktober 2013
Alder:
4 mdr.
Fra smagsprøver til mere mad
Hej Helen
Så er jeg tilbage og har brug for din hjælp.
Jeg har købt din bog om børn og mad, men har lige et par supplerende spørgsmål.
Jeg er startet op med smagsprøver på grød til Lukas, som nu er ca. 4,5 mdr. Han har et stykke tid vist alle tegnene, men ville gerne vente lidt. Men nu er vi altså gået i gang. Han har fået lidt grød 2 gange nu og spiser rigtig fint af skeen. (moren er lidt stolt)
Mit spørgsmål er:
1. Han får, som du skriver i din bog, kun smagsprøver ca. 3-4 teskefulde. Men hvor længe skal jeg fortsætte med det? Altså jeg er ret sikker på, at han ville kunne spise mere, hvis han fik lov, men det skal han jo ikke endnu :-). Og skal jeg så øge mængden til frokost eller tilføje smagsprøver til aften af grønsagsmos?
2. Når du i opskrifterne skriver, at man kan/skal putte MME i, hvad betyder det så? er det færdigblandet eller pulver? Og skal man så ikke putte fedtstof i? Og hvad er det for noget fedtstof?
3. Er det en okay, at købe økologisk færdiglavet mad til ham, eller anbefaler du, at jeg laver det selv?
Mange hilsner
Kristina (og Lukas )